Drie jaar lang stond de uitgever-ontwerper van Street met proefpagina’s van het boek op de Leipziger Buchmesse. De reacties daar bepaalden wat voor een boek Street zou worden, een fotojournalistiek document, in de eerste plaats bestemd voor de mensen die – zelf dan wel via hun ouders – deel waren van de geschiedenis die hier in woord en beeld wordt verteld. Street geeft die deelnemers een gezicht en opvallend vaak ook een naam.
De jury stelde vast dat het boek consequent van binnen naar buiten is opgebouwd. Of ze nu liggend zijn of staand, de beelden hebben allemaal de verhouding van kleinbeeldfoto’s. Ze voorzien het boekblok van één horizontale en één verticale scheidslijn tussen tekst en beeld. Dwars tegen de mode om bijschriften naar het nawerk te verbannen, zijn de teksten hier dicht naast de foto’s volledig op hun plaats, ze maken het drama compleet.
Uit deze opbouw vloeide een oblong boek voort dat ook het jurylid meekreeg dat oblong boeken maar ondingen vindt. Met alle consequentie in het ontwerp is het geen stram boek geworden, daarvoor zorgen af en toe een kleurenfilm, witte pauzepagina’s of pagina’s met alleen tekst. Het stijfje levert een mooi rood accent op aan de binnenkant van de losse rug.