Hoe weinig is er nodig voor een Best
Verzorgd Boek? Een bundeltje van 72 pagina’s printerpapier, bedrukt met lompe tekst en grijzige foto’s, eromheen een wit kaftje met een voorzijde in aardappeldruk. Als enige luxe een platril. Open Impact Channel bewijst het, meer is niet nodig.
Open Impact Channel is een van de talrijke activiteiten van Ines Cox en Lauren Grusenmeyer – zijn dat pseudoniemen? Samen zaten ze op de academie in Gent. Ines studeert verder aan de Werkplaats Typografie in Arnhem, Lauren aan het Sandberg Instituut in Amsterdam.
In Open Impact Channel ontvouwen ze het businessplan voor… ja voor wat eigenlijk? De foto’s geven eigenlijk niet meer weg dan dat het duo pret heeft beleefd aan het verknippen en opnieuw in elkaar plakken van reclamemateriaal van de Media Markt. Het businessplan dat ze daaromheen schrijven en vormgeven verraadt een feilloze intuïtie voor reclame en communicatie. En voor de taal die daarbij hoort – verbale botox en siliconen. De jury vond het vooral heel erg leuk. Waar zoveel pret is en zoveel inzicht, daar is de humor nooit veraf.