Laten zien wat collega-ontwerpers binnen dezelfde context lieten zien, het is geen eenvoudige opdracht. Het thema van het ‘Kerstnummer’ Grafisch Nederland was dit keer de beschrijving in woord en beeld van 75 tot nu toe verschenen Kerstnummers en die wil je waarschijnlijk zo objectief mogelijk presenteren. Bovendien is dit Kerstnummer veel meer dan andere jaren een leesnummer door het grote aantal beschouwingen dat speciaal voor dit nummer werd geschreven. De ontwerper heeft gekozen voor een zorgvuldige en consequent volgehouden indeling: op de flanken van elke spread staan links of rechts de achtergrondartikelen. De rest is gereserveerd voor beschrijvingen van de Kerstnummers, met telkens een omslag, een spread en veel technische informatie. Zeer leesbaar getypografeerd, overzichtelijk en op geen enkele wijze opdringerig. Af en toe is een spread uit een van de oude uitgaves paginagroot overgenomen, en dat zorgt voor voldoende onderbreking van het monotone ritme.
Het onopvallende zwart-witte omslag is gestoken in een prachtig gevouwen cassette waarop geraffineerd wordt gespeeld met de titels van de Kerstnummers op de platten en de jaartallen van verschijning op de zijkanten. Bij de vroegere jaren bleven enkele titelregels oningevuld, en daardoor ontstaat bijna poëzie.