‘Functionaliteit, inspiratie en creatie vertegenwoordigd in de 3 afzonderlijke delen van deze agenda’, meldt het colofon. Het thema is China en in alles proef je, voel je, adem je China. Het zijden omslagmateriaal in hardroze met goudopdruk. Zestig pagina’s agenda (functionaliteit) op superdun papier, bedrukt in zwart en rood, en hier en daar versierd met een kitscherig getekende Chinese roos in pms-goud. Op elke pagina veel Chinese symboliek. Dan een fotokatern van zestig pagina’s (inspiratie) met een impressie van Shanghai: veel lelijkheid in onze verwende westerse ogen. In het derde katern (creatie) zit weer dat hele lichte 50 grams papier, ditmaal aflopend bedrukt met pms varkensroze. Jonge creatieven in Shanghai worden hier geïnterviewd over dromen en ambities.
Elk katern kreeg een aparte cahiersteek in felgeel, waardoor grote gaten in de smalle rug ontstonden. Geen toppunt van verfijning en een horreur voor het boekbindersgilde, maar de jury viel er niet over. Hij constateerde dat door de keuze voor kwetsbare materialen hier meer dan één technisch hoogstandje werd verricht en dat is waar het drukkerij ANDO om ging: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?