Het boek heeft vrolijke schutbladen, er is klassieke typografie gebruikt en degelijk bindwerk. De jury vindt de doos, evenals de tekst op de achterzijde van het boek, overbodig. Maar dit is wat de uitgever nastreeft: onderscheidend zijn, een identiteit om de publicatie heen creëren, het herdefiniëren van het uitgeverschap en de auteur centraal stellen. De soft cover-editie, de minder kostbare variant van dit boek, kende een gigantische oplage van 160.000. Het boek trok de aandacht van adolescenten voor wie deze luxe editie niet eens zo prijzig is. De uitgever organiseert bijeenkomsten voor de doelgroep, leesclubs voor lezers tussen de 18 en 30 jaar.
Deze uitgever brengt weinig titels uit, maar laat een enorme marketingcampagne op sociale media los. Dat bleek een slim uitgeversconcept voor de doelgroep. Men probeert via de digitale weg een hele grote, trouwe groep lezers te creëren die zich verbonden voelt met de auteurs. Met deze eigenwijze manier van boeken maken probeert de uitgever – succesvol – een stukje van de boekenmarkt te claimen. De boekverzorging is nu eens niet alleen dienstbaar aan het onderwerp, maar ook aan de innovatieve uitgeefstrategie. En dat vindt de jury zeer te prijzen.