Het concessieloos doorvoeren van het mooi gevonden concept voor de foto’s op omstekers – zoals uitgelegd in ‘a note on the design of this book’ – zorgt in de vormgeving niet alleen voor een aantrekkelijk ritmisch boekblok, maar genereert ook een extra laag aan kleurschakeringen en nuances in blauw en zwart. Bovendien is het in dit geval geen ontwerptruc, maar daadwerkelijk een inhoudelijke toevoeging, zo niet vondst, die de thematiek onderstreept en bijdraagt aan de voor het overige strakke organisatie van het boek.
Zonder verdere stijlmiddelen is het een heldere, toegankelijke en zeer eigengereid getypografeerde uitgave geworden. Goed geredigeerd, geen pagina is saai.
Papier met structuur (papierpersing) zagen we bij meer omslagem terugkomen dit jaar. Ooit heel populair, toen totaal verdwenen, maar tot ons geluk nu weer helemaal terug. Dit attractieve omslag is gedrukt op Brossulin, dat in feite vrij taai materiaal is, maar hier flexibel uitpakt. Alleen de achterzijde bevat een flap en heel subtiel genereert deze bij het openen een vlak met kleurverloop. Het zijn dit soort details die prijsgeven hoeveel aandacht en zorg er aan een boek is gegeven.