Opnieuw een boek met een ‘voorlopige’ afwerking en nietjes die het omslag en het buitenkatern bij elkaar houden. In dit geval vindt de jury dat spelen met zichtbare constructie en ‘onafheid’ een kwaliteit die nauw aansluit bij het werk van Elisa van Joolen. Van Joolen onderzoekt systemen en waarden van de mode-industrie, en daagt uit tot nadenken over andere wijzen van productie en gebruik. Voor haar project 11” x 17” vroeg zij bekende straat- en high end modemerken om sweaters en andere kledingstukken te doneren. Ze sneed hier de tabloid-maat van 11 x 17 inches (27,9 x 43,2 cm) uit en combineerde ze met tweedehands kleren en dure mode.
Het binnenste deel van het boek toont de verschillende combinatiemogelijkheden, strak gefotografeerd door Blommers / Schumm. Het kleurendeel is zorgvuldig ingezet als gelikte productfotografie; het zwart-witdeel wordt korrelig, gerasterd en documentair getoond. Om het boekblok heen is een katern van 32 bladzijden krantendruk geslagen (aan elke zijde 16) die schema’s tonen van de verschillende combinaties, donateurs, de netwerken die daaruit ontstaan, en biedt ruimte aan vijf reflectieve teksten over Van Joolens aanpak. Het genaaide boekblok is op Zwitserse wijze aan een extra kartonnen omsteker gelijmd die aan het buitenkatern en het omslag vastgeniet is – met de hand door de uitgever. De jury heeft bewondering voor de wijze hoe constructie en deconstructie hier tot in extremis zijn doorgevoerd.